måndag 19 maj 2008

Malaria

Hade inte mer an landat i Douala for an jag borjade kanna mig lite sjuk. Fick feber som sakta tilltog. Blev orolig for att jag fatt malaria, sa vi kontaktade var ansvariga lakare i Ume och hon rekommenderade mig att uppsoka sjukhus. Sagt och gjort. Akte ivag till ett privat sjukhus dar allt gick mycket smidigt och alla snackade engelska:) Fick ta ett malariatest som visade sig vara neg. som tur var. Lakaren skrev ut lite antibiotika till mig och jag ar nu bara subfebril. Det kanns som det gar at ratt hall. Det ar dock en mycket lustig kansla att ga omkring och frysa nar det ar 40 grader ute! Imorgon ska vi forsoka ta oss vidare till Yaounde och fixa det sista infor hemresan. Det verkar dock vara nan slags nationaldagsfirande pa tapeten sa vi ar osakra pa om det gar att resa.

Danne/Bjorn: Jasa ni pimplar whiskey ikapp, jag kan tanka mig en hutt med er nar jag kommer hem(eller tva). Ha det underbart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

... eller tre, fyra... hahaha

Björn rynkade på näsan, men han drack upp den "lilla" hutten han fick av den åttaåriga bells jag köpte i London stansted :P.

Tur att du inte fått malaria mannen, själv sitter jag på en pencilinkur då jag fått någon hudinfektion elelr liknande på ena vaden, inte så najs då jag e i växjö under allkårsfestivalen och ska/skulle festa, men blir nyktert fetsande nu förmodar jag... och umgås med nån trevlig vän... jaja en annan historia.

Ha de gott så syns vi snart, skriv på för jag läser!!!!

Dags för bastu, ha de gott mannen

/D

Alex Nilsson sa...

Åker till kamerun över torrperioden nu 20 dec - till efter nyår! Är det ett trevligt land? vad kan graderna ligga på under denna period? vet du det..?
Mvh Alexander!